lördag, december 01, 2007

Välkommen adventstid!

Visst är det bra fint med december? Jag är nästintill hälsovådligt förtjust, även om jag kanske inte visar det så tydligt. Julkänslan, nu kan man tillåta den att härja som den vill! I morgon tänds det första ljuset. Jag har ingen adventsljusstake med fyra ljus, det är lite synd. Men jag anar att en sådan skulle orsaka någon slags besatthet hos mig. Ljusen ska vara precis lagom nedbrunna och bilda en perfekt trappa, annars går det inte an. Får rysningar bara jag tänker på adventsljusstakar som är alldeles ojämna och hackiga.


Egentligen hade jag tänkt skriva mycket mer, men nu råkar jag ha en bok liggande på sängbordet som bara ber om att få bli utläst. Bara några få sidor kvar, sen blir det jakt på ny skönlitteratur att goffa i sig. Men det vore nog klokt av mig att avvakta tills den här kursen är klar. Om förutsättningarna för veckan ska bli bra så är det nog nyttigt att jag inte har något annat än kurslitteraturen att läsa. Ack, så tråkigt.

Inga kommentarer: