torsdag, september 11, 2008

Böcker, möbler och musik

För ett par timmar sedan gick jag till postombudet och hämtade ut böckerna till höger. Jag tycker mig redan känna av en ömsesidig motvilja, mig och bokskrällena emellan. Sånt är ju aldrig roligt. Till råga på allt kommer vi bli tvingade att umgås ganska nära och flitigt de kommande två veckorna. Alla positiva tankar jag tidigare haft, som lytt något i stil med "grammatik är ju riktigt roligt ändå!" eller "jag kanske har en viss fallenhet för det här", är som bortflugna. Glöm rubbet.*

I morgon kommer äntligen våra möbler! Min bussiga far kör hit dem från Sorsele, mot gentjänsten att han och Pia får bo hos oss över helgen. Vi är utleda på att sitta på klappstolar när vi ser på tv, så nu blir det härligt att få en stor och grön soffgrupp att gosa ner sig i. På släpet kommer även en gästsäng och ett skrivbord. Pappa och Pia får sova i den av dem själva medhavda sängen under sina dagar hos oss. Det betyder alltså att här får man inte övernatta om man inte står för sängen själv.

Shape up och Shout Out Louds i morgon. Det blir nog kul! Jag och Linnea har insett att Shout outs faktiskt är bra, till och med riktigt bra.

* rubbet = alltihop/eng: everything. Ifall att någon skulle undra... ;)

1 kommentar:

G sa...

"Shout outs" - är det den korrekta förkortningen de RIKTIGA FANSEN nyttjar?