tisdag, september 30, 2008

Flin och bedårande ting

I dag (märk att jag skrev isär "i dag", och att jag nu skrev ihop "isär" och "ihop"! Jag var bara tvungen att ha med den här parentesen, trots att jag är fullt medveten om mitt vansinniga överanvändande av just parenteser. Det är inget snyggt stilgrepp, utan handlar snarare om att av ren lathet inte orka kila in informationen på ett tjusigare sätt i den löpande texten. Jag vet det och nu förtjänar jag en rungande örfil. Kom igen!) Ja, jaha, var var jag? Jo, jag skulle just berätta hur oförskämt glad jag har varit hela dagen. Jag har varit ett enda stort flin - är kanske fortfarande? Det har varit en sådan där dag då allt går vägen på ett eller annat vis. Skönt, för jag behövde en sådan dag i mitt liv. I går var det bara pinsamt och självkänsleförödande. Tentajävel. Nu har vi emellertid börjat en ny kurs och det känns mycket bra. Den är av ett flummigare slag. Jag har börjat inse att det trots allt passar mig bäst, flumm alltså. Vad säger det om en som människa? Att man är kreativ eller bara en ärthjärna? Lärarna är i alla fall rara - det kan vara den faktor som bidrar mest till de positiva känslorna för kursen. Det förra momentet lägger jag bakom mig, tills omtentan kommer vill säga. Omtentajävel.

På vägen hem svängde jag, mitt flin och Josefin förbi Akademibokhandeln. Jag köpte dels en nödvändig bok vid namn Vägar genom texten, och dels en dagbok. Den sistnämnda är vacker som en dag! Avsikten med inköpet är att jag ska återfå min lust att skriva. Och med tanke på att jag finner mig här bloggandes (!!!) så fungerar det nog, även om jag inte skriver i dagboken just nu. Måste vänta tills jag har något tillräckligt vackert att pränta ner i den. Min röda skönhet förtjänar blott det bästa. Jag upptäckte just att den luktar lite som sprit, typ Jelzin Vodka, vilket inte gjorde saken sämre. Observera att jag inte köpte dagboken för att riva ut bladen och låta dem sväva likt höstlöv i vinden och skapa pusslet om mitt liv. Men man vet ju aldrig vad som faller mig in framöver.

Tack för mig. Vi ses kanske snart igen, men jag väljer att inte lova något.

Hyenan Flin, känd från Lejonkungen

2 kommentarer:

Ylva sa...

Tror jag vet vilken dagbok du menar. Men vänta till man har något vackert att skriva?
Och du, från det ena till det andra...vad/vem är U?

Emilia sa...

Jaså, hur kan du veta det? Den fanns i flera olika färger. Jag stod typ i valet och kvalet mellan tre av dem. Sjukt snygga! Tror du har haft någon liknande förut. Och ja, jag tänker vänta tills jag känner att jag kan skriva fint. Gnäll blir det ju alltid, men jag tänkte försöka mig på strukturerat gnäll :P

U = Underkänt