onsdag, januari 16, 2008

Att mörda en vän


Min fina, veckade kjol (se den röda ringen) är varken fin eller veckad längre. Den är död, kan man säga. Jag begick i min tankspriddhet ett förfärligt misstag: jag tvättade den i maskin. Jag mördade mitt älsklingsplagg! Jag vet att jag är en jävla tönt, men det är snudd på att jag vill grina en skvätt. Det var användbart, det där tygstycket, mycket uppskattat under sin korta livstid. Och jag har inga pengar till att köpa en ny svart kjol. Senare ikväll tar jag upp kampen för att återuppliva raringen. Den kommer aldrig att likna sitt ursprungliga jag, men kanske, kanske kan ett strykjärn fixa det värsta. Förlåt Kjolvald.
Jag lämnade i alla fall in hemtentan tidigare idag. Känns bra, för nu är det snart över. Mindre bra kändes det att må illa i morse, men det har gått över förvånansvärt fort. Tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mnååå, kjolvald :/