torsdag, januari 24, 2008

Tjugo blev tjugoett (och jag blev kanske lite visare)

Jag upplevde just en rätt sällsynt känsla. Tro det eller ej, men jag talar om ren och skär lycka. Nu menar jag inte att det hände något särskilt - det var bara en känsla som kom över mig. Och den hänger kvar; det finns ju så mycket att glädjas åt. Det gör det oftast, men glädjen kan inte infinna sig när man inte tillåter sig att uppskatta allt det positiva. Mer lyckokänslor åt folket!

Idag (eh, igår) fyllde jag tjugoett. Det blir skönt att slippa säga "tjugi", för det låter fan löjligt.

1 kommentar:

Malin sa...

Grattis Emilia både till födelsedag men också till att du har möjligheten att uppskatta lycka... det är nåt att värdera.

Men nu måste du ju ändra till "tjett" istället... kanske lite bättre men inte mycket:)