torsdag, mars 13, 2008

Fuck Sweden, I'm going to China

Som ni kanske såg efterlyste jag kinesisk musik igår. Det var till en uppgift vi har i skolan. Jag har läst en bok från Kina och skulle försöka hitta musik och en bild som stämmer in på boken. Det löste sig snart med musiken; jag hittade en stillsam och vacker sång från kulturrevolutionen. Efter det tog jag tag i bildsökandet som också gick vägen. Det blev en bild från demonstrationerna vid Himmelska Fridens Torg i Peking 1989 (verkar jag påläst?). Men i mitt sökande fann jag mer än bara bilder på vilt demonstrerande studenter ...

Kinesiska män, helvete ändå! Åh! Jag är i ärlighetens namn inte så intresserad av killar just nu. Det kanske inte är så underligt med tanke på att jag just kommer från ett rätt långt förhållande och inte ens har kommit över det jobbiga avslutet. Men dessa kineser alltså, herregud, jag finner inga ord. Förbaskat heta. Vill någon hänga med till Kina? Typ nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag börjar packa med detsamma! Ska bara kasta in grejorna i bilen så jag hämtar upp dig på sisådär.. 1 timma? (jag kommer köra jättefort!)

Kristin sa...

Fast...det är inte så många hetingar...men när de väl är det så är de det med råge! Haha