måndag, mars 03, 2008

How do we sleep while our beds are burning?

Det stinker i korridoren! Bränt.Vi trodde ärligt talat att det brann. Det var nämligen inte bara stanken som väckte misstankar, för det var alldeles rökigt också. Vi tänkte precis ringa brandkåren, men då såg vi en kille som satt i allrummet och såg otroligt skuldmedveten ut. "Have you been cooking?" frågade Sandra (killen var ju utländsk) och snubben nickade skamset. Jag förstår i alla fall att han valde att hålla sig borta från sitt rum. Slutsatsen av denna händelse, som knappast var långt ifrån en eldsvåda, är att det är farligt att bo i korridor.

Idag tänkte jag ha en läsdag. Det har blivit rätt dåligt med sådana på senare tid. Även idag lyste min ihärdiga läsning med sin frånvaro. Jag hade precis kommit igång med Mimesis när jag fick ett sms: "Hej, nu är er reparation klar. Välkommen in! //Musikanten". Självklart sprang jag raka vägen till bussen och tog mig till stan. Det ena ledde till det andra, så nu har jag plinkat en hel del på gitarren Gitta. Och inte läst ett skit, så klart. Vi kommer rätt bra överens, jag och Gitta, men jag fick sjukt ont i fingertopparna. Misstänker för övrigt att mina fingertoppar är för tjocka för att gitarrspelet ska flyta på bra, så jag får nog jobba en hel del.

Jag har varit galet trött hela dagen, men nu börjar det bli läggdags och jag är pigg som en lärka.

Johnossi. ÅH!

Inga kommentarer: