torsdag, februari 28, 2008

Rapport till mor och lite annat

  • Musiken hade tystnat när jag kom ut, så vi förblir ovetande om vad som pågick på torget (eller var de nu höll till). Mina misstankar är att det hade något med Folkmusikfesten att göra.
  • Två av telefonerna fungerade, båda Sony Ericsson. Jag valde att använda den stora, för den hade mer batteri. Det var dock ett misstag jag evigt kommer att få ångra. Jag bläddrade igenom filmerna på den, log varmt åt Tira som valp, men mitt leende övergick snabbt i kräkreflexer då en alldeles fruktansvärd video dök upp. Tio sekunders helvete. Jag trodde faktiskt att jag upplevt det värsta, men ... Äh, nu ska jag förtränga det! Bort!

I helgen tänker jag trotsa otäcka känslor och försöka roa mig lite. Linnea kommer och hälsar på. Hon är en dam i stort behov att få svänga sina lurviga, så det är klart man ställer upp.

Två strängar till Gitta* ska inhandlas i morgon. Nu blir det spela av!

Tänker på dig, D.

* Gitta heter egentligen Carmencita, men det namnet passar henne inte alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där musiken verkar komma här INIFRÅN huset. Nån med konstig musiksmak och väldigt dålig hörsel verkar ha flyttat in.
Och filmen där, äsch de va väl inget, och man ska inte vara så nyfiken :)