fredag, februari 15, 2008

Ett fult spratt förlänger kivet

Rubriken har föga att göra med resten av inlägget. Men jag ville få en chans att ta med det ljuvliga och härligt modifierade ordspråket. Planerar att lägga ner ordspråksrubrikerna snart. De har gjort sitt, inte sant?

Nej, några spratt eller kiv kommer jag inte att skriva om, även om det säkert skulle vara rolig läsning. I stället tänkte jag kort behandla ämnet kärlek, eller kanske mest baksidan av myntet. En dag för sent kan tyckas, men det är väl egentligen ett ständigt aktuellt ämne?

Rebecka och hennes grannar ska ha korridorsfest i kväll. Jag tänker gå dit och roa mig lite grann, dricka ett par glas vin och umgås. Temat för kvällen är - trumvirvel - Alla Hjärtans Dag! Det betyder att man ska ha något rött eller på annat vis kärleksrelaterat på sig. Det ställer till problem för mig då jag, trots att jag tycker att röda färger är makalösa, inte alls har mycket sådant i min garderob. Undrar om det räcker med röda naglar? Eller kan jag vara klädd i helt andra färger och kompensera med att vara allmänt hjärtlig?

Visst är det härligt med kärlek? Rött, sött, snuskigt och fluffigt! Dessvärre måste vi acceptera den krassa verkligheten och konstatera att även den rödaste, sötaste, snuskigaste och fluffigaste kärlek kan ta slut. Det är jobbigt att hamna i en sådan situation. Eller rättare sagt var det jobbigt - fenomenet Facebook gör allt så mycket enklare för oss! Nu behöver vi inte ens ha personlig kontakt med varandra för att göra slut; det är bara att ändra relation på Facebook! Och inte nog med det - man slipper den besvärande biten med att tala om för alla andra vad som hänt. Så sent som för en timme sedan kunde jag läsa detta i mitt News Feed: Anja Johansson and Hannes Brännström ended their relationship. Kort och koncist, inget krångel, inga frågetecken. Är det inte fantastiskt? Åh, Facebook ...

En del personer är av åsikten att Facebook är komplicerat. Därför kommer här nedan en kort instruktion för er dummies.

Hur man gör slut:
  1. Surfa in på www.facebook.com eller använd denna länk.
  2. Skriv ditt användarnamn och lösenord för att logga in.
  3. Tryck på "Edit profile" (uppe till vänster).
  4. Klicka in dig på "Relationships".
  5. Ändra din Relationship Status till Single.
  6. Färdigt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du har en del roliga samtalsämnen, håll bloggen upp! "The three cool bloggers" måste stötta varann! Vi kan ha bloggkvällar! Ungefär som syjunta, men med datorer.

Sandra sa...

Det där med relationsstatus verkar inte stämma alltid. Jag vet två par som har "gjort slut" på Facebook men som är tillsammans IRL. Det jag då frågar mig är om de på nåt sätt skäms över sitt förhållande och därför inte vill att hela cyberspejsen ska veta att det existerar?

Emilia sa...

Hmm, det kan nog vara så. Singlar på nätet men ihop IRL kanske. Jag upptäckte en sak angående det förhållande jag trodde hade tagit slut (Anjas och Hannes) - de hade inte gjort slut, tvärtom så ändrade de relationen till Engaged. De kanske förlovade sig på Facebook? Romantiskt!

Emilia sa...

Gusterrr: tack för din kommentar, den värmde nu i dessa kyliga tider (för kyligt är det både i vanliga världen och i bloggvärlden). Bloggjunta låter förträffligt! Vi måste slå ett slag för "vardagsbloggarna".