onsdag, februari 13, 2008

Det viktigaste är att vinna utan att kämpa väl

Återigen är jag helt uppfylld av idén med flytten. Det är typ det enda jag tänker på. Vi kan ha hittat en potentiell lägenhet nu! Om vi hamnar först i kön är chansen mycket stor att vi tackar ja. I mitt undermedvetna har jag tydligen utgått ifrån att den blir vår - jag har börjat planera för fulla muggar. Gick även dit i blåsvädret, bara för att kolla in huset och var det ligger. Kandidatvägen, inte alls speciellt långt härifrån. Jag vill!

Pluggandet har tagit skada av min flyttbesatta hjärna. Det absolut sista jag kände för idag var att läsa Rosenblatts Litteraturläsning som utforskning och upptäcktsresa. Den är sjukt jobbig.

Jag fick förresten ett trevligt mail på FirstClass tidigare idag. Den innehöll beskedet att förra tentan gick jävligt bra för mig. Om en vecka har vi ännu en tenta, salstenta denna gång. Jag är rätt nervös, men frågan är om jag orkar plugga speciellt mycket inför den. Jag har planerat att klara den ändå. Ordspråket, alltså det som utgör inläggets rubrik, handlar om just det.

Inga kommentarer: