onsdag, februari 06, 2008

Det är roligare att bo själv om man är schizofren

(Funderar på att hädanefter alltid ha "kloka" ordspråk som rubriker.)

Sova sittande. Det har jag verkligen aldrig kunnat, inte ens i närheten. Förrän nu! Nu börjar jag bli världmästare på att somna när jag sitter och läser. Sedan vaknar jag en stund senare, gapande mot taket och med boken tappad i knät. Förbryllande. Men skulle tro att förklaringen sitter i att jag läser mer än någonsin, typ flera timmar i sträck varje dag.

I morse, under min morgonpromenad, gick jag nästan vilse här på Ålidhem. Tänk att denna stadsdel fortfarande har gömmor jag aldrig sett! Jag kan inte sluta tänka och undra - var kommer jag att bo i höst? Jag hoppas att det blir på Ålidhem även då, fast helt annorlunda så klart. Men jag tänker lite väl mycket på flytten just nu. Det blir ju inte förrän om flera månader, ett halvår nästan, så det är egentligen inte ens lönt att planera än. Men så här fungerar ju jag när en idé är nyfödd; har ingenting annat i skallen. Om ett tag är det förmodligen lagt på is igen, åtminstone tillfälligt. Men nu är jag snart hundraprocentigt säker på att jag vill göra det.

Helgen närmar sig. Helgen - Stockholm! Åh, vad jag längtar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"snart hundraprocentigt säker", vi vet ju iaf att säkerheten kommer, låter det som :D

Ylva sa...

Vore väl en bra idé att flytta ihop. Förr eller senare vill du säkert lämna det där trånga rummet. Sen får du ju trevligt sällskap av L och får knåda en kisse när andan faller på :)