fredag, oktober 19, 2007

Nu börjar kampen!

Helst vill man ju inte tro att det är sant...
Men det är lika sant som ofrånkomligt. Lika förargande som äckligt.
- The monsters are back!

Jag vill inte ha er här, ska det vara så svårt att begripa?!
Inspectera var här och sanerade för ett par veckor sen. Uppenbarligen struntade de i badrummet den gången, för nu har de silvriga asen börjat visa sig därinne. En fet rackare låg där på golvet i natt när jag var på toaletten. Han blev inte särskild långlivad. Detamma gäller hans nästan lika välgödda kamrat som fick sätta livet till i morse. Vad ska dom där att göra? Jag har nyss städat - det är rent här! Stanna i avloppet, fasansfulla djur, där är det mycket trevligare för er! En sak är i alla fall säker: nu är det slut med er. Jag kommer att vinna kampen, även om ni har inbillat er att ni har något slags övertag. Inspectera är på min sida - vad har ni att sätta emot det? Dessutom har jag en hjärna och förmågan att greppa hårda föremål att döda er med - ni har bara era små slingriga kroppar. Just precis vad jag vill komma till, det är lika bra att ge upp på en gång. Försvinn ur mitt liv.

Vad de vidriga skadedjuren inte bör få veta är att de kommer att förstöra min helg (jag vill inte ge upphov till skadeglädje). Jag kommer att gå runt här, vaksam och skvätträdd, utan en chans till avslappning i ledigheten.

Nåja, helg är det i alla fall, med eller utan silversnuskiga odjur. Jag ska ta det lugnt och samla krafter inför den kommande veckan. Ikväll blir det här ett syndens näste - jag ska äta onyttigt och titta på Idol. I morgon vet jag inte vad jag ska hitta på. Drar mig för att fara till Lycksele, för jag kommer ha oändligt mycket packning. Kanske väntar med det till söndag. Men frågan återstår, vad ska jag ta mig till med morgondagen? Tips?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se