torsdag, november 15, 2007

Hållbar utveckling? I doubt it.

(I alla fall när det gäller mig själv)

På något underligt vis så hamnar jag här vid datorn, gång på gång på gång på gång på g .. Ni fattar. Jag sov ganska länge idag, det var sagolikt att få ta igen förlorade sovtimmar. Men ändå ångrar jag det. Som vanligt, man ska ju inte kunna njuta utan dåligt samvete. Jag kanske borde ha ställt klockan trots allt ... Nu hinner jag inte allt jag planerat att göra. Har i och för sig städat en del, diskat också, men dammsugaren lägger jag fan inte mina händer på. Den suger, på alla sätt och vis.
Behöver väl knappast tillägga att jag har hållit mig på avstånd från kurslitteraturen? Inte mindre än sex böcker ska plöjas igenom, tjofaderittan. Jag har inte ens läst baksidorna. Tre av böckerna har jag inte ens köpt. Och någon vilja finns inte direkt heller! Jag veeet, jag är bedrövlig och borde hoppa av utbildningen innan någon med våld kastar ut mig. Vill jag verkligen höra orden "Emilia, det kanske vore bäst om du .. eh, skippade det här? Det finns säkert en massa annat som passar dig bättre ... Kanske", eller den rakare varianten: "För helvete, ge upp nån gång, din inkompetenta latmask! Du skämmer ut Umeå Universitet! Idiot!"? Jag vet inte, men jag fortsätter köra mitt lata race och hoppas på tur.

Ikväll ska jag och syrran gå på något som kallas Free Power Dance på Iksu. Jag har ingen aning om hur ett sådant pass är utformat, förutom att det är någon slags dans med "enkel koreografi". Den får nog vara förfärligt enkel om det ska gå vägen. Dans är inte min starka sida, jag är lite av ett kylskåp. Men jag känner att det börjar bli dags att utnyttja silverkortets möjligheter i stället för att bara gå till gymmet hela tiden. Spännande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Free Power Dance är jätteroligt! Och enkelt! ^^

Och man behöver ju i stort sett aldrig all kurslitteratur... Speciellt inte till den här kursen, den verkar ju väldigtväldigt enkel! :)

Kram
/Johanna

Emilia sa...

Två "enkelt" i samma kommentar som jag är osäker på om jag kan skriva under på :P

Dansen var rolig och lite småful, det gick att hänga med bra. Men jag tror inte jag utförde en enda rörelse korrekt :P

Angående kursen. Ja, mycket repetition är det ju. Men samtidigt mycket krångel, tycker även att den verkar vara konstigt planerad. Tror det är det som kan ställa till det ska examineras.

Anonym sa...

som svar på din kommentar:
hon tyckte att det lät "spännande". haha. hon är då mysig. kram!