onsdag, november 14, 2007

Till min fiende

Vem är Du, min okände fiende i tvättstugan?
Nu har det inträffat igen. Jag har upprepade gånger blivit terroriserad av Dig. Naturligtvis har detta lett till frustration hos mig. Varför fick inte mina kläder bli torra ikväll? Vad driver Dig till att öppna torkskåpet och dra ut mina kläder? Jag är inte arg, men jag står här undrande och begär nu av Dig: träd fram, förklaren Er! Kom förbi på en kopp snabbkaffe och beskriv vad som bekymrar Dig. Jag lovar att vara barmhärtig. Giftet i Din kaffekopp kommer att vara av det lindriga slaget - Du kommer endast uppleva illamående och möjligen en släng av någon sjukdom. Döden skall inte hämta dig. Ännu. Upprepas kvällens incident vid ytterligare tillfällen kommer dessa garantier att upphöra. Därmed ger jag Dig förslagen, i egenskap av god medmänniska, att visa Dig omedelbart, alternativt resa till det brinnande infernot och stanna där i evighet.

Inga kommentarer: