lördag, april 26, 2008

So fresh, so clean

Det är precis så här man ska börja en lördagkväll. Ensam med en Pripps Blå Pure, sittandes i ett halvstökigt men soligt studentrum. Annat folk grillar och fånar sig, men jag sitter här hemma i min turkos-rosa utstyrsel... Och håller ut. Sörplar, så att det hörs ordentligt. Öppnar ölflaskan med tänderna, säger sedan "ha, ni kan inte hindra mig!" till ingen alls. Flinar charmigt in i kameran när jag för en gångs skull tar en uppsjö av egobilder. Lyssnar på låtar som ingen annan någonsin vill höra (exempelvis Kliff med Ola Magnell).

Jaha, var det allt? Nej. Nu drar jag till Peddan och skålar med andra än mig själv. Kvällen har börjat på ett utomordentligt sätt och bör därför fortgå därefter. Även om det bara blir förfest och inget mer.

Inga kommentarer: